6 oktober 2008

Oj vad ska jag skriva om idag?

Kan berätta om min rygg som stelnade till i lördags innan ridningen och blev lite öm men värre har jag varit med om så det var bara att hoppa upp på hästen.
Men igår så blev ryggen värre och nu har jag en konstig värk som jag aldrig haft tidigare.
Det gör ont bak i ryggen vid ryggslutet som sprider sig runt vänstersida och ner fram på låret.
När jag går rakt med rak rygg så gör det så ont så tårarna kommer fast ett helt gäng med värktabletter i magen och som en desperat åtgärd lite illaluktande tigerolja också som nu stinker i hela lägenheten.
Sedan är mannen på kurs också så jag är ensam med tjejerna.

Natten till idag hittade vi Linnéa sittande på hallgolvet vid 12 tiden så hon har legat i vår säng och gnällt och snurrat runt som en virvelvind så mannen fick gå och lägga sig i hennes säng till slut.

Ingen fel var det på Linnéa på morgonen så hon fick gå till dagis men vid 14 tiden ringde resursen och meddelade att Linnéa var ovanligt seg och trött men ingen feber så jag åkte och hämtade tjejerna på en gång.

Nu sitter vi och äter glass (vad gör man inte när man har ont som bara den och inte orkar ta sig till lekparken) i köket och tjejerna mår toppen och Linnéa är allt annat än trött just nu.

Här är dagens glass bilder


5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig, jag har skickat SMS till dig men du kanske har gömt undan luren. Sköt om dig och smörj in dig med salva. Kram // Nonne

Nikki sa...

Stackare! Jag har också fått ont i ryggen, brukar aldrig ha det annars! Kanske det beror på åldern? Eller nej vi är ju unga eller hur? HA! HA! Hoppas du snart blir bättre! Har hört att man ska ta så mycket värktabletter man behöver och röra på sig för att bota ryggont!

Lena sa...

Nikki:
Jag fick min första riktiga ryggskott när jag var ca 22 år och efter det har jag haft de lite då och då. Gått hos sjukgymnast tidigare och naprapat (eller vad det heter) men tyvärr har båda slutat.
Men jag får nog ta och söka upp någon ny för det behövs nu.
Troligen så har en nerv kommit i kläm nu när jag är svullen bak i ryggen och gör att jag får ont fram på låret och jag har nu fått en svullnad på framsidan av låret också som är alldeles öm.
Ja alltid är det något plus att Agnes meddelade att hon hade ont i magen och gick och satte sig på toa och hade diare…… Så nu håller jag alla tummar som finns här hemma för att det bara är tillfälligt… Jag HATAR magsjuka…….

Ulla sa...

Aj aj aj. Ryggen är ett elände att ha ont i. Jag fick mitt första ryggskott vid 20 och sen har jag haft några under åren. För 6 år sen fick jag diskbråck. Då fick jag smärta ner i baksidan av låret. Ta det lugnt nu och försök att inte göra så mycket, inte lätt iofs när du är ensam med tjejerna. har man haft ont i ryggen så lider man med varenda en som får det.

Lena sa...

Blev röntgad för 6 år sedan för att kolla om jag hade diskbråck och som tur är var det inte det.
Du har ju OP ett sådan som inte gick så bra vad jag förstår plus att min chefs, chefs, chef (jobbar på bank och där är det många, många chefer) OP för inte så länge sedan sitt diskbråck och sitter nu i rullstol men han har kommit åter till jobbet och pendlar från Danmark där han bor runt i de nordiska länderna.
Ja ryggen ska man vara rädd om.
Jag har faktiskt fått ryggskott en gång när jag red. Som tur är vad det en mycket snäll häst som också gick handikappsridning med våra "poliodamer" så han kunde stå still när tre stycken försökte stötta mig av hästen. Inget att rekommendera kan jag meddela.