5 oktober 2008

Inte lessen

Jag har skrivit förut här i bloggen att jag aldrig blev lessen när meddelandet om Linnéas DS sades till mig.
Läser många bloggar som skrivs av föräldrar till DS barn och alla har gått igenom en kris när det fick meddelandet om DS.
Jag tycker detta är helt normalt och mitt beteende är ganska onormalt.
Jag har tänkt många gånger på varför jag inte blev lessen och kommit fram till:

  • Tjejerna föddes 10 veckor för tidigt och det var en chock i sig
  • Jag förstod inte riktigt att jag hade fått barn pga att de kom så tidigt
  • Jag fick tvillingar där en var ”normal” och en med DS

Jag kan nog räkna upp massor av saker men jag kommer aldrig förstå varför jag inte blev lessen.

1 kommentar:

Ulla sa...

Jag skulle nog inte säga att du är onormal. Men nog är det mer ovanligt skulle jag tro att inte bli ledsen. Men eftersom tjejerna kom så tidigt så hade ni ju lite annat att oroa er för också, kan jag tänka mig.