5 oktober 2008

Annorlunda

Idag såg vi ett program på TV om två barn som hade en sjukdom som gjorde att de stannade i växten men de inre organen växte på som vanligt.
En äldre tjej var också med i programmet och Agnes frågade varför hon var så liten och jag förklarade varför och då frågade Agnes om Linnéa också skulle sluta att växa.
Jag frågade varför hon trodde de och då sa Agnes att Linnéa är också annorlunda och har ju en extra pusselbit och den kan ju göra att hon slutar att växa.
Det snurrar nog många tankar i Agnes huvud om Linnéa ibland.
Agnes älskar Linnéa men det är svårt att förstå varför Linnéa inte är som henne och jag försöker svara så gott jag kan.

2 kommentarer:

Nikki sa...

Jag förstår att det rör sig många tankar i Agnes huvud. Lucas var nog i samma ålder när det började snurra riktigt fort *S*

Ulla sa...

Det är inte alltid så lätt för syskonen att förstå. A har nog haft fler funderingar än J, men då var hon 10 år när L föddes.