25 oktober 2008

Lördags ridning

Idag bar det iväg till stallet och jag hade inte ridit på två lördagar och när jag kommer till stallet får jag reda på att det är hoppning och jag som brukar hoppa över de lördagar då det är detta.
Men, men jag har inte hoppat på säkert två år så det var bara att bita ihop.
Valde häst ganska långt fram denna dag så jag fick en säker hopphäst som heter Stella.
Stella är en mycket vackert fux sto med fyra vita strumpor och en fin lyckta fram på huvudet och så hoppar hon mjukt som en katt.
Jag som endast har ridit Stella tre gånger tidigare men aldrig hoppat henne var ganska nervös och sådant känner hästar.
Men det var snälla hinder och jag hoppade flera språng och var otroligt stolt över mig själv och min ryggen höll också.
Kameran hade jag lämnat till mannen men han glömde som vanligt att använda den.
Agnes var otroligt stolt att hon hade fått se mamma hoppa hinder.

1 kommentar:

Ulla sa...

Jag som tycker att hästar är alldeles för stora djur för att vara nära, blir jätteimponerad över att du har hoppat. Och så skönt att det gick bra med ryggen.