17 oktober 2008

Dum mamma

Igår när jag hämtade tjejerna på dagis så satt Linnéa med lite andra barn runt en vattenpöl och alla hade hink och spade och de öste och öste och var så lyckliga.
Några andra barn sprang med skottkärror och hämtade mer vatten från en större vattenpöl och hällde mer vatten i den vattenpöl där Linnéa satt.
Så alla hjälptes åt med lekandet i vattenpölen.
Jag stod en stund och kollade när Linnéa grävde och hällde och efter en stund sa jag HEJ Linnéa.
Då tittade hon på mig och skrek NEJJJJJJ INTE MAMMA DU DUM.
Vilket mottagande men ändå så blev jag glad för hon så en mening med 5 ord i och så hade hon så roligt.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Ha ha, ja det var ett fint mottagande du fick. Förstår att du ändå blev glad av det du fick höra. Sånt kan andra inte förstå på samma sätt.

Nikki sa...

Ha! Ha! Sånt mottagande får jag ofta av de stora barnen. Noah är lika glad på morgonen när jag lämnar honom som på eftermiddagen när jag hämtar honom. Ibland är det kul att höra långa meningar strunt samma vad för innebörd de har *S*