28 januari 2009

Tand och naglar

Idag har jag varit och borrat i mina tänder och fick ta en rejäl dos med bedövning.
Jag har haft en krona av gult på en tand men nu hade det blivit ett hål under kronan.
Bredvid denna tand har jag ingen tand för roten på den tanden (som alltså inte finns längre) gick sönder så tanden fick tas bort för ca 1 år sedan.
Men nu när denna tand bredvid skulle lagas så kan man samtidigt göra en brygga så jag äntligen kan få en tand i gluggen.
Så det som gjordes idag var förberedelse och så var det tandavtryck också.
När detta var gjort var klockan 13:20 och jag hade redan bestämt att jag skulle kompa resten av dagen för att om jag åkte tillbaka till jobbet skulle klockan vara 2 när jag kom dit och jag går hem klockan 3.
Så jag gick till Åhlens i citty och gjorde något som jag velat göra i massor av år.
Vad är de då?
JO DETTA:














Fast nu är ju frågorna:
Hur spänner man en sadeljord med dessa naglar och håller de när jag hoppar (klättrar) upp på hästen?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina de blev, du får använda fingrarna och inte NAGLARNA det tar ca 2-3 dgr sedan har du vant dig. Jag ska nog göra i vår. TÄNK nu på att inte använda NAGLARNA när du öppnar burkar osv. Ska vi ta någon lunch i veckan eller??
kramar // nonne

Nikki sa...

Åhhhh så tjusiga naglar! Alltså en dum fråga kan man sätta dem på helt sönderbitna naglar? Och tänk om man börjar bita på dem?! HA! HA!

Ulla sa...

Åh vad snyggt! Du får tänka dig för och använda fingrarna. Det är en vanesak. Mindre kul med tandläkarbesök.

Lena sa...

Nikki: har ingen aning men bita på dem är svårt och också att använda tangenterna när man skriver.

Lena sa...

Ulla:
Jo jag har redan märkt detta och hon som gjorde dem tjatade om det hel tiden.