7 januari 2009

Dagis

Tjejerna älskar sitt dagis och de älskar sina fröknar.

Idag var det mer än 3 veckor sedan Linnéa var på dagis och hon sprang till sin resurs och kramade henne och sen till en annan fröken och kramade henne och hon var så glad och sen gick hon till mig och pussade och sa hejdå.
Agnes är lite mer reserverad men kramade Linnéas resurs och så hjälpte hon resursen med att gå ner med frukosten och före så hade hon slängde några slängpussar till mig.

När jag sedan på eftermiddagen kom och hämta tjejerna så fick jag reda på att Linnéas resurs hade varit ensam med barnen (9 barn var det idag) och då börjar man undra VEM var resurs till Linnéa idag och VEM tränade Linnéa idag.

Slutet på förra året har varit gräsligt knappt någon ordinarie personal och den ordinarie personalen är sjuka eller vabbar hela tiden, så 2009 verkar bli som 2008.
Fast nu får man hoppas att det bara började lite dåligt och att fortsättningen bara blir bättre.

Men som sagt tjejerna trivs och de älskar att vara på dagis och de är harmoniska och glada när jag hämtar dem.

5 kommentarer:

ylvisen sa...

Åh va irriterande!!!!!!!!

God fortsättning!

Kram ylva

Nikki sa...

Jag tror inte det är så farligt om Linnéa inte fick träna idag MEN däremot är det ju under all kritik att det var EN personal på NIO barn!!!!! Jag hade inte velat lämna något av mina barn till en personal som skulle ta hand om 8 andra barn i en hel dag! Puh! Tänker bara hur vi har det när vi har barnkalas och då är vi ju trots allt 2 vuxna på kanske 5 barn! Hoppas det blir bättre på ert dagis men tyvärr är risken stor att det inte blir det om de inte gör något drastiskt där! Vi hade tyvärr också en sån period på Lucas avdelning men efter omorganisation löste det sig rätt bra! Men han ville inte ens gå dit!

/Nikki

Ulla sa...

Hoppas att det bara för tillfälligt och att vårterminen blir bättre. Men man blir ändå arg över att resursen har hand om alla barn.

puffeltufflan sa...

Jag tycker du ska via brev el mejl klaga över situationen och fråga vad dom kommer att göra i fortsättningen om liknade situation uppstår.

Ha det gott!

Kram!

Kerstin B sa...

Jag måste börja med att säga skönt att de gillar sitt dagis. Clara börjar sitt nya dagis på måndag. Vi har bara blivit beviljade 15 timmer då jag är hemma med olle, hoppas det går att få till några timmar till. Någon egen resurs verkar svårt att få men hoppas att träningstilfällen kan ges iallafall. Det verkar sm omatt vi får kämpa för våra barn och deras rätt till utveckling överallt. Hoppas att det blir bättre framöver. Ha de gott!
Kerstin