17 januari 2009

Orättvist!

Jag bor i Stockholm och att köpa hus/lägenhet här är en dyr historia och ett hus på ca 90-110 kvadrat får man lugnt betala 3 miljoner för.
Mannen kommer från Säffle och ibland brukar jag roa mig med att kolla in husen där och nu hittade jag denna villa http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/278055 som ligger i centrala Säffle med utgångspris 2 975 000 sek.
Skulle denna villa finnas i Stockholmstrakten skull utgångspriset var 10 miljoner.
Det är nästan att man flyttar dit men då kommer ju problemet med jobb……

3 kommentarer:

Ulla sa...

Vilket hus! Det skulle vara något att ha det. Huspriserna i Stockholm är ju sanslösa tycker jag som bor häruppe i Dalarna.

Helen sa...

Eller hur?
Men här i Skåne är faktiskt inte priserna så låga som i Säffle.
Öresundsbrons fel ;)
Själva ska vi nog satsa på Bergshamra.

Hoppas ni kryar på er!

Nikki sa...

Läckert hus! Skulle tro att man fick betala nästan 3 gånger så mycket för det här i alla fall 2,5! Priserna är sanslösa på vissa ställen. I Stockholm tjänar man väl i alla fall oftast lite mer än här nere om jag förstått det rätt!

Linnéas sommarlov 2017 (till skolan)

För andra gången denna sommar så åkte jag till ALV och denna gång med en kompis som heter Matilda och vi sov över också i ett litet hus bre...