23 januari 2009

Agnes har ont i örat

Lilla gumman fick ont i örat i går kväll och har ätit mycket Ipren och fält många tårar.

Tjejernas öronläkare hade inga tider, vårdcentralen där vi bor hade inga tider, Cityakuten inne i stan går jag inte till så här sent (fast det inte har blivit eftermiddag ännu) och inte i dessa influensatider för där får man sitta i flera timmar och de orkar vi inte.

Men så kom jag på att det öppnats en ny vårdcentral/närakut i Gullmarsplan så jag ringde dit och fick en tid till 18:15 så den tog jag.

Så nu kan vi alla åka dit och så kan vi åka direkt och köpa medicinen på Mariatorget efteråt.

Allt ornar sig till slut, nu ska jag ge Agnes lite mer Ipren för nu har hon ont igen lillgumman.

Linnéa hon nyser och nyser och snora och snorar, hoppas de inte fastnar så vi måste till akuten med henne sedan.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Stackars Agnes som har ont i örat. Hoppas nu att inget fastnar på Linnéa.

Nikki sa...

Stackars Agnes, hoppas ni fått medicin så det onda går bort!