6 januari 2009

Jobba

I morgon är det jobbet igen efter 2 ½ veckas ledighet och jag måste säga att det ska blir skönt att få gå dit för inte har man semester med två barn.
Men det har varit en härlig jul och nyårs ledighet i alla fall fast med lite molnigheter här och där men allt har gått bra i alla fall.

Först var det mormors födelsedag innan jul och sedan var det julafton hemma och efter de så åkte vi till landet några dagar för att sedan firades nyår hemma fast bara familjen och tjejerna fick vara upp så länge de orkade.

Efter nyår så kom det jag hade väntat på länge, länge och det var min kandar-kurs.
Fyra dagar har jag nu ridit och sista dagen var igår och det var så ROLIGT.
Jag red en häst som heter Gitano Z och som är ganska ny i stallet men är ändå 13 år och har tidigare varit hopphäst och en väldigt snäll herre men med mycket nerv men han var så bra och det var så roligt men också lite jäktigt.
Dag två på ridningen var det födelsedagsfirande så de var raskt hem från ridningen för att mata tjejerna och duscha av sig den goda hästdoften (eller mer allt det jag hade svettas fast det var 10 minus ute men attan vad man blir svettig av en timme på hästryggen).
Dag tre var det också fort hem för samma mat och dusch procedur och sedan iväg till ett fullt Globen för att se Princess on Ice och det gick över förväntan för Linnéa bara hon hade hörlurarna på sig och varje gång hon tog hörlurarna av sig så blev hon rädd och höll för sina öron.

Nästan alla dagar har Agnes fått varit med en stund i stallet och hon har matat hästarna och så har hon fått borsta också och hon tycker det är så roligt och jag blir så glad att hon tycker det är roligt.
Sista dagen så kom tjejerna och mannen och hämtade mig och då fick tjejerna klappa en super söt liten ponny som heter Nikita och Linnéa tyckte det var så roligt ända problemet är att hon inte är rädd alls för hästar och det är inte så bra tyvärr.
Men man får träna henne att förstå att man inte kan pussa på hästens mule eller stoppa händerna i mun på hästen.

1 kommentar:

Ulla sa...

Förstår att det blir skönt att gå och jobba igen. Det är ingen semester (eller vad man nu ska kalla det för här hos oss) här heller. Jo med den äldre av tjejerna men inte L. Hon behöver verkligen ha skola och fritids. Vad roligt att du har gått kandar-kursen. Alice blir kanske samma hästtjej som mamma.