21 januari 2009

En bra onsdag

Dagen började med att Agnes hade lite feber (38,5) men hon var ganska pigg med rosor på kinderna.
Linnéa hade ingen feber men en väldigt rinnande näsa och en förfärlig hosta och den har Agnes också fått.
Nu när tjejerna skulle lägga sig hade Agnes fortfarande lite feber men som sagt pigg är hon i alla fall så det är på rätt väg i vår lilla sjukstuga.
Linnéas resurs ringde och hörde när vi skulle komma och jag beslutade då att vi är hemma veckan ut så tjejerna blir riktigt friska innan de går tillbaka till dagis.
Resursen ringde också för att hon skulle planera för var hon ska vara, tjejernas grupp behöver inte henne när Linnéa inte är där så hon får då gå till någon av de övriga grupperna som vikarie.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Vad skönt att de börjar bli lite bättre.

Lena sa...

Hej Ulla: Ja vist är de men jag har så otroligt tråkigt så jag registrerade in mig på FL igen. Varför vet jag inte men, men....

Ulla sa...

Förstår att du blir uttråkad. Välkommen tillbaka till FL får jag säga då. Du har bra saker att tillföra där och du skriver alltid så sakligt.