26 april 2008

Inte Skansen och inte stallet

Igår bestämde tjejerna och jag att vi skulle gå till Skansen och mormor skulle med.
Men Linnéa är så snuvig idag och låter som en kraksande liten kråka.
Tog feber och det var 37,5 inte högt men ändå på gränsen tidigt på morgonen.
Så mormor hon kommer hit i stället så ska vi gå ut till lekparken i stället lite senare om Linnéa är pigg då förståss.
Fortsätter Linnéas förkylning så får det bli ett läkarbesök för nu har han varit förkyld med feber till och från i tre veckor.

Mannen är med tre andra killar i Åtvidaberg och spelar golf fredag och lördag och kommer hem senare idag.
Igår kom de dit vid 8 tiden och slog ut ca 8:20 och spelade två runder med en timmes paus i mellan.
Mannen var ganska slut när han ringde efter dessa två runder.
Sedan åt de trerätters på klubbhuset och idag gick de ut runt 8 tiden för en sista runda innan de ska köra hem.

Jag skulle ha ridit men hade ingen lust att sätta barnen på pendeltåget och sedan bussen och efter de en bensträckare på ca 20 minuter för att sedan låta dem sitta ensamma på läktaren.
De är ännu för små för att lämnas ensamma där fast jag har koll på dem när jag rider, men 45 minuter är en lång tid för tjejerna.

1 kommentar:

Ulla sa...

Usch vad jobbigt att hon inte blir bra. Men jag vet hur det är, i perioder har det kännts som om Linnea varit sjuk hela tiden. Peppar peppar nu har hon hållt sig frisk länge och klarat av 2 mindre förkylningar på ca 4 dagar, det har aldrig hänt tidigare.
Hoppas att ni ändå får en bra dag och kan gå ut lite.