16 april 2008

En sådan där natt igen

00:22 vaknade av att det stack till i ryggen och hoppar (eller kliver) upp ur sängen men det vara bara Linnéas hårspänne.

02:03 vaknar jag av att Agnes ropar med ynklig stämma och jag tror hon kissat i sängen men i stället får hon kraksande fram att hon har så ont i halsen och när jag tar emot henne från våningsängen så får jag en kokhet tjej i famnen. Så det blir temptagning som visar 39,9 och det blir flytande Alvedon.

ca 04:00 somnar jag igen.

04:55 så vrålar Linnéa MAMMA i sin säng så jag får gå dit och hämta henne och lägger henne bredvid mig.
Somnar på en gång och blir väckt 07:50 av en Linnéa som lutar sig över mitt ansikte och ropar HALÅ, HALÅ akna mamma, akna......
Det är bara och kliva upp.

Agnes vaknar lite senare och får dricka vatten sedan lite mer medicin och just nu är hon pigg och har klätt på sig ballerinaskor, rosa byxor, glitter tröja och rosa keps gående med sin docka i vagn.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Såna nätter är inte roliga. Du är väl ensam med tjejerna just nu också va? Jag tycker att när man har haft såna nätter så går man i en dimma under dagen. Stackars Agnes hoppas att hon blir frisk snart.

Lena sa...

Hej Ulla

Jo man är lite seg nu plus att mannen är borta. En natt till sedan tar han över allt för då drar jag till Madrid och ser på slott, gågator, gamla tavlor och självklart fikar.

Men Agnes är ganska pigg just nu och snart kommer min mamma så jag kan gå och handla, vi har inte ens mjölk hemma och detta innebär att jag inte har fått min dagliga latte och då du är det inte roligt.
Jag har liksom blivit beroende av latte.
Alltså jag är en sådan där Stockholms latte mamma.
Dricker alltid en på jobbet och en när jag kommer hem och när jag är hemma blir det två på rad på morgonen.

Mannen brukar säga till barnen att jag är en bebis för jag dricker bara var mjölk hela tiden.

Ulla sa...

Ha ha, stockholms latte mamma, nytt och roligt uttryck iaf för mig. Men jag bor ju i Dalarna. Finns förvisso även latte här, men jag nöjer mig med vanligt svart kaffe. Och får jag inte det på morgonen då är jag inte heller särskilt kul. Nu hoppas jag att du får en superbra weekend i Madrid, vad lyxigt att få göra allt det och tillsammans med kompisar och bara njuta, härligt.
Kram Ulla