11 april 2008

En fredag och lilla Linnéa är sjuk igen

Idag lämnades båda tjejerna på dagis.

Det var två pigga tjejer som lämnades men under förmiddagen så kroknade Linnéa och ville inte äta lunch och på sagovilan (då hon skulle tränar med sin resurs) så somnade hon.

Resursen ringde mig och jag meddelade att hon fick sova tills jag kom och klockan 13:45 när jag kom så sov hon fortfarande (sovit från 12:00) på soffan.

Agnes hade under tiden med en dagiskompis varit med och bakat sockerkaka (ätit smet alltså) och övriga barnen var ute i vårsolen.

När jag kom och väckte lillan (Linnéa alltså) så kramade hon mig så hårt och så var hon varm.
Väl hemma så tog vi tempen men den var 38 ½ (inte så hög men ändå jobbigt att ha på dagis).
Men nu med medicin i kroppen och mat i magen så är hon super pigg och leker med Agnes.

På morgonen så satt jag på Agnes sin bruna PoP jacka som helt plötsligt blivit för liten.
Så det blev att köpa en ny idag.
Måste säga ett PoP jackorna är så bra fast de är dyra så håller de verkligen bra.
Så nu har Linnéa två PoP jackor, en blå och brun (Linnéas blå var fortfarande lagom för henne) och Agnes hon har nu alltså en ROSA med turkost foder (flis)!

Inga kommentarer: