12 november 2008

Svenska o grammatiken

Finns bloggare som kommenterar och recenserar andra som bloggar och det är ganska roligt.
Nu är min blogg ingen blogg som många hoppar in i och läser och jag skriver den inte heller för att många ska läsa den utan att jag bara har den som en ”dagbok och skriva av mig ställe”.
Men de som då recenserar andras bloggar klankar ofta ner på grammatiken och ibland kan tänka på hur en recension skulle se ut på min blogg.
De kan faktiskt få mig att fnissa riktigt ordentligt. Jag ser faktiskt inte själv hur dåligt jag skriver och hur dåligt mitt språk är men när jag läser de bloggare som har bra svenska och som kan skriva korta meningar men ändå beskriva saker otroligt bra så märker man hur komplicerat man själv skriver.
Nu är ju jag ordblind och allt vad det kan heta så det får vara som det är men ändå så tänker man ibland.

2 kommentarer:

Nikki sa...

HA! HA! Jag tänker då aldrig på att du skriver på dålig svenska men så gör jag nog det själv med *S*

Anonym sa...

Det har jag inte märkt eller ens funderat på.

Det är kul att läsa om dina tjejer och av mig får du bästa betyg för att du är så duktig med bilder och videosnuttar.