26 november 2008

En onsdag

Idag gjorde jag nog jobbrekord.
Gick från dagis ca 07:25 och kom till jobbet ca 07:45 han med att läsa 28 mail och också svara på några, in i fikarummet för att dricka lite kaffe och fick ringa och felanmälan kaffemaskinen som var trasig och sedan ringde mannen och fråga om dagis ringt mig.
Nej dagis hade inte ringt och mannen meddelade att Agnes var helt röd och kliade sig hela tiden.
08:48 tog jag bussen till tvärbanan och 09:10 var jag på dagis.
Då var Agnes röd och riktigt kliig i ansiktet och på händer och armar men de var inte lika rött som tidigare.
Jag hade på vägen från jobbet till dagis pratat med vårdcentralen som tyckte vi skulle åka till Sachsska barnakut så Agnes och jag tog bussen dit.
Väl där fick Agnes flytande Clartityn för allt kli och sen tog det bara ca 20 minuter tills vi fick träffa en läkare.
Då var hon så klart inte lika röd längre utom att de röda hade då kommit till hennes båda öron som var illröda.
Läkaren kollade hjärta, mage andning och allt var bra och det röda la sig mer och mer.
Inget kunde göras så nu får vi se om det händer igen så får man då göra lite större utredning på vad det kan vara.
När vi åkte hem blev hon rödprickig på händerna igen med det gick bort ganska fort.
Så klockan 11:45 hämtade Agnes och jag Linnéa på dagis och gick till ICA och handlade en grillad kyckling som vi nu har ätit upp.
Ja så var min jobbdag, kort men ganska intensiv.
Hoppas jag kan gå till jobbet i morgon för på fredag har jag semester för då ska jag till globen och kolla in hästar.
Här ett foto från mobilen på Agnes ena röda öra men tyvärr syns det inte hur illrött de var.

5 kommentarer:

Nikki sa...

Usch då vad obehagligt att inte veta varför hon blev så där röd! Låter uppenbarligen som något allergiskt. Var hon röd även på kroppen eller det kan vara kylan som gjorde det?

Hoppas det inte händer igen!

Ulla sa...

Det var verkligen en kort dag på jobbet. Stackars Agnes, hade hon inte klåda på kroppen för ett tag sedan också? Inte lätt att veta vad det kan bero på.

ylvisen sa...

Oj va konstigt! Hoppas hon mår bättre nu!

Krukorna är köpta på Blomsterlandet, men finns nog på typ plantagen oxå. Såg att de hade på coop men de hade inget hål i botten tyvärr, de får ju inte stå i vatten.

KRAM ylva

Lena sa...

Ulla:
Hon var kliig tidigare men inte som nu.
Just nu finns det inte en prick på henne.
Läkaren idag trodde att de kom när hon ansträngde sig för att hon har ett virus i kroppen.
Nu tar vi det lugnt några dagar så får vi se vad som händer.

Lena sa...

ylvisen:
Tack, ska leta efter sådana till mina klena blommor.