24 februari 2009

Prinsessor och vanliga killar (snart prins)

Agnes hörde på morgonen att prinsessan skulle gifta sig.
Jag meddelade att det endast var ett rykte men på TV4 tjatades det om det i alla fall och vi alla klädde på oss.
Agnes undrade då vad prinsen hette och jag sa då att den killen inte är en prins utan är som dig och mig och Agnes blev alldeles förstörd och meddelade att en prinsessa måste gifta sig med en prins och det ska vara två prinsar också som bråkar om prinsessan (vilken saga de nu är?) och jag glömde då meddela vad killen hette.
När vi kom hem idag efter dagis och pulka åkandet så var det direktsändning från slottet om förlovningen och Agnes undrade då varför de inte skulle gifta sig.
Jag försökte då förklara att man först måste förlova sig innan man gifter sig och när det avser prinsar och prinsessor är det väldigt viktigt.
Så frågade jag vad killen hette och då viskar Agnes till mig att han heter Daniel och han är INTE prins.
Så namnet hade hon snappat upp och prins var han inte heller och troligen så måste man viska detta också, bara så ni vet.

Jag är mest förundrad att på TV4 sades alldeles nyss på nyheterna ”de unga tu” säger man så till några som är över 30?

2 kommentarer:

Ulla sa...

Och jag tycker att det låter konstigt att han (Daniel) säger kronprinsessan om sin fästmö.

Lena sa...

Ulla: Ja det är också konstigt....Detta med kungahuset och deras konstiga beteende är en riktigt komiskt faktiskt.