18 februari 2009

Dagis

Idag när jag kom till dagis för att hämta tjejerna så hörde jag Linnéa ropa MAMMA, MAMMA på långt håll och hon stod hängande mot ett bord i ett litet hus.
När jag kom till henne och sa här är mamma började hon att gråta av lycka när hon såg mig.
Hennes mössa var inte knuten, ena kinden var alldeles röd och hon var svart i munnen av bark och sten.
Jag torkade av henne och då kom en vikarie och meddelade att hon hade varit gråtig hela dagen, någon ordinarie personal sågs inte till.

Tjejerna och jag gick hem och då meddelade Agnes följande:
Linnéa ramlade och då fick jag trösta henne och så kom det lite blod på kinden och då sa jag till E att hon skulle gå till vikarien och hämta papper och de fick hon och så tvättade och tröstade jag Linnéa för hon var så lessen och grät och sa att hon hade ont i kinden.

Jag frågade då Agnes om det inte kommit någon fröken och hjälp till men Agnes meddelade att vikarien aldrig kom så jag fick göra allt.

En ny sak att ta up med dagiset.

Igår hade Linnéa lämnats ensam med en sax en stund och hade då hunnit klippa ett stort hål i sin (min) älsklingsklänning. Sådan kan så klart hända och jag var otroligt glad att det inte var håret hon hade klippt i men enligt mig lämnar man inte Linnéa ensam med en sax.

6 kommentarer:

mamma sandra sa...

Men Oj! Så där kan dom väl inte bete sej på dagiset heller, fröknar och vikarier måste anstränga sej lite mer än så.
Och de där med saxen kunde ju ha gått värre, än va de denna gång gjorde.

Stå på dej, kram sandra

Ulla sa...

Suck säger jag bara. Det är tur att Linnéa har en supersnäll och duktig syster, men det är ju alldeles åt skogen att hon ska få göra det för att ingen vikarie behagar komma. Jag kan tala om att man kan inte lämna min L helt obevakad med en sax heller och då är hon 6 år äldre. Jag gissar att du tycker att det är skönt att det är sista terminen på dagis nu.

Anonym sa...

Och om hon inte hade haft sin syster....

Jag blir verkligen illa berörd. Personalen ska vara där de behövs.

Jag lämnade Elvira en gång lite senare. Barnen var ute och lekte. De ordinarie var inne i möte. Vikarien som passade barnen ute hälsade inte ens på henne när vi kom.

Elvira var ledsen och ville inte vara ute i snön. Jag stannade kvar och lekte med henne tills assistenten kom ut.

Men om jag hade haft en tid att passa?

Nikki sa...

Usch så sorgligt! Blir verkligen ledsen när jag läser detta inlägget! Dags att ryta till ordentligt! Kräv ett möte inkl platschefen! Så här får det INTE gå till!

Lena sa...

Till ALLA:
Vi har nu en lång, lång lista som mannen ska ringa till rektorn om.
Vill säga att Linnéas resurs är toppen när hon får vara med Linnéa men tyvärr används hon som vikarie när andra är sjuka och det gör att Linnéa blir lidande.

Anonym sa...

Inte kul med skit på dagis. Kalle och Lisa var ju där på sommardagis en sommar,,, never again. Idioter hela högen där. Hahha. Jaha kul att du bloggar,,, ja me
jennyvestbro.blogg.se
KRAM