24 februari 2009

Det kom en anonym kommentar till mig också!!!

Jag har fått en kommentar som måste besvaras för den var tyvärr lite elak och det är faktiskt min allra förstas elaka kommentar och då måste den ju faktiskt bli ett inlägg tycker jag.
Jag har också läst att en annan av mina blogg kompisar som också har ett DS barn har fått en liknande kommentar och jag är väldigt säker på att det är samma person som skrivit.
Min kommentar är så här och är skriven till de inlägg där jag skriv att Linnéa hade gråtit så på morgonen när jag lämnade henne på dagis.

Du kanske ska ge tjejerna frukost innan de går till dagis, så slipper de gå med hungrig mage. Eller är det för jobbigt för dig? Att föräldrar vill att barnen ska äta frukost på dagis handlar BARA om föräldrarnas bekvämlighet, inget annat! Stackars dina barn som måste gå hungriga till dagis!!

Nu kommer ett svar till den anonyma personen som sänt denna kommentar:

Hej anonym
Jag kan meddela att min Linnéa inte vill äta frukost och därför är en av anledningarna att tjejerna är på dagis 07:15 för att äta frukost på dagis 07:30 (jag är på dags i ca 10 minuter också om du undrar så jag går där i från ca 07:25) är för att Linnéa faktiskt på dagis äter lite av sin frukost.
På helgerna hemma har vi stora problem att få i henne frukost och vi märker ofta att hon faktiskt är hungrig men äta vägrar hon göra på morgonen tyvärr.
Den andra anledningen är också att min man och jag vill vara på jobbet klockan 08:00 för att jag ska kunna gå hem klockan 15:00 (barntider) och har mer tid på kvällen för tjejerna lika med min man fast han jobbar heltid och kommer då alltså hem lite senare.
Jag kan meddela att mina barn inte är hungriga på morgonen och skulle de vara de så ger jag självklart mina barn något att äta.
Det du skriver att jag låter mina barn äta frukost på dagis pga bekvämlighet är inte sann i mitt fall om det är det för andra familjer så tycker inte jag det är något fel över huvud taget.
Jag skulle också bli glad om du vill återkomma och meddela vem du är för jag tycker personligen att det är otrevligt av dig att skriva dumma kommentarer utan att våga skriva vem man är.

5 kommentarer:

Nikki sa...

Nu förstår jag vad du menade och visst låter det som samma person. Men vi vet ju båda att personen i fråga inte vet vad hon pratar om!

Kram

Nikki

Barbamamma sa...

Usch vilka dumma människor det finns. Varför ens lägga ner sin energi på att skriva något sådant? Håller med Nikki, människan vet inte vad hon talar om!!! /Jessica

Ulla sa...

Nog låter det som att det kan vara samma anonyma skrivare som hos Nikki. Trist med anonyma elaka inlägg. För det första så är det många som har svårt för att äta frukost direkt på morgonen. Och för det andra så är era frukost-vanor, eller annat som ni i er familj gör, något som andra har att göra med.

Anonym sa...

Och jag kan meddela att mina barn älskar dagisfrullen dom äter där för att jag jobbar och ska hinna till jobbet. Bättre att dom äter där i lugn och ro än får stress på morgonen. Idiotkommentarer kan ni lägga av med. Hurra för dagisfrulle.

Ulla sa...

Rättelse: Det ska förstås stå så här: något som andra inte har att göra med.