17 februari 2009

Fem

Idag vid middagen tittade Linnéa på mig och så sa hon:
Ett två tre fyra fem.
Två gånger till fick jag henne att räkna men sedan ville hon inte mer.
Så när hon vill kan hon och helt spontant också (alltså första gången).

Idag ringde Linnéas resurs vid två tiden (en timme kvar att jobb) och meddelade att Agnes gnällde på ont öra.
Jag meddelade att jag kommer om en och halv timme och när jag kom hade hon inget ont längre, får se vad som händer i natt.
Linnéa var pigg men varm i pannan och hade 37,5 nu i kväll, ingen feber i och för sig men lite orolig blir man, helst när båda tjejerna har varit sjuka två gånger redan på tre veckor.
Jag kommer nog bli den bästa vabbaren på mitt jobb snart.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Tänk vad glad man blir när såna spontana saker händer. Du ser vad duktig hon är. Ringer dagis alltid så direkt? Alltså om t ex Agnes klagar på någonting, slänger dom sig på telefonen då? L kan ju säga att hon är sjuk och måste åka hem lite då och då. Men personalen väntar lite och oftast är det ingenting. Inte så att jag menar att Ages hittar på, utan att personalen kastar sig över telefonen bara barnen säger någonting. Jag vet ju fler gånger som dom har ringt dig och när ni kommit hem så har det inte varit nåt särskilt. Det måste bli väldigt frustrerande för dig när dom ringer. Hoppas nu att det inte blir några sjukdomar, men jag förstår att du blir lite orolig. Du får be arbetsgivaren att ha nåt pris för månadens vabbare snart.

Lena sa...

Ulla:
Enligt resursen hade Agnes klagat på örat i någon timme och de hade avvaktat för att se om det var på riktigt.
Nu är Agnes lite hostig och snorig och jag tror att det knakar i örat och då blir hon rädd att det ska göra ont.
Idag har hon inte klagat över örat och inte igår kväll heller.