15 maj 2009

Dagis

Linnéa ska alltså gå på dagis ett år till och det kommer att bli på samma avdelning som hon går på nu och hon kommer få samma resurs.
I gruppen blir hon då äldst och det kommer vara 05:or i gruppen, alltså 4 åringar och det viste jag ju om för det var i den åldern som tjejerna kom till gruppen från början.
Det jag inte viste var att det också kommer några 3 åringar.
Men nu är det slut med strul så det får vara och vi får hoppas att Linnéa inte tar efter dessa barn och att hon ska fortsätta att utvecklas och nu inte gå tillbaka i sin utveckling bara för att hennes nya dagiskompisar blir yngre.
Det bästa är att hon har en av sina fröknar kvar som är super plus sin resurs och den som jag har svårt för kommer inte vara kvar.
En ny ska anställas så nu hålls tummarna att de hittar en bra fröken.

1 kommentar:

Suzy71 sa...

Hej hej!
Jar har funderat en del på hur det kommer att bli när det är dags för mina tjejer att börja i skolan. Samtidigt försöker jag låta bli. Det är ju så långt tills dess. Tror och hoppas det kommer att bli bra för din Linnéa. Samma avdelning och samma resurs måste ju vara en riktig trygghet för henne. Som det ser ut nu för min tjej som börjar förskolan i höst så minskar de barnantalet från 14 till 12. Hoppas det blir bra men det känns tveksamt på många sätt tyvärr! Det visar sig. Spännande ändå att läsa om hur det går för er och lite om er vardag med tvillingtjejer! Reser bort en vecka fr o m imorgon men kikar in så snart jag är hemma igen.
Mvh
Sussie