12 mars 2009

Agnes

Enligt Agnes så vill inte xx och xx att Linnéa är med dem och leker på dagis.
Detta gör Agnes lessen och helst på kvällarna blir hon lessen.
Enligt Agnes så tycker de att Linnéa är en bebis och så får inte Agnes heller vara med om hon tar med Linnéa.
Om det är sant vet jag inte men Agnes är väldigt lessen över detta i alla fall på kvällarna.
När Agnes och jag hade pratat om detta en stund och jag sa att när tjejerna säger så får du gå till fröknarna och säga att du vill att Linnéa ska få vara med och leka och att jag också skulle prata med fröknarna om detta och så klart också höra om det är sant de Agnes säga men de sa jag då inte till Agnes.
Jag frågade lite varför hon inte pratade så mycket om xx och leker inte xx med er då?
Då svarar Agnes nääää vi tycker inte om henne för hon är så tråkig och då får hon inte leka med oss.
Först gråter hon för att Linnéa inte får leka och i nästa andetag så får inte ett annat barn leka för hon är så tråkig.
Då fick man sätta sig ner och berätta att man måste leka med alla och man får inte vara elak mot sina dagiskompisar och det är väl roligt om xx är med och leker och att det blir ju samma sak för henne som för Linnéa och så vidare och så vidare…..
Barn är allt ett underligt släkte.

Idag har mormor passat tjejerna, förs tog mormor med sig Linnéa hem från dagis och Agnes och jag åkte till simningen och sedan då båda för att mannen och jag åkte och handlade födelsedagspresenter.
Massor med saker har vi nu handlat till dessa snart 6 åriga tjejer.

1 kommentar:

Ulla sa...

Om Agnes pratar mycket om det så kan det mycket väl vara så. Det är inte lätt med flickor i grupp i den åldern. Barn är inte snälla alla gånger. När A gick i förskoleklass var det mycket grupperingar och vissa som inte fick vara med. Det blev bättre så småningom. Men vi föräldrar hade t om möten för att komma tillrätta med det.