1 mars 2009

Söndag

Agnes har kommit i en riktigt trotsperiod.
Ena sekunden är hon en ängel för att i nästa förbytas till en liten monster.
Det är tur att man älskar hennes så otroligt mycket.

Linnéa gjorde en repris idag.
När middagen var klar så gick jag ifrån köksbordet där allt stod kvar för att fixa Agnes bad och hör Agnes skrika ”kolla Linnéa” och när jag kommer in i köket har Linnéa bytt sida vid bordet och sitter med sleven i munnen och hon äter direkt från köttgrytan.
Ett leende har hon också hela tiden när jag säger åt henne att man inte får göra så men det slutar med att hon ser lessen ut och så sätter hon händerna för sina öron.


En film också på Linnéa som teatertjej och här saknar hon pappa mitt i lunchen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken dramatik och inlevelse.

Hur ska det gå? Kommer pappa komma hem när Linnéa har ätit? Kommer Linnéa att bli glad igen? Och vad var det som hände? Får vi vara med om en jordbävning? Det få vi se i nästa avsnitt. ;-)

Lena sa...

Erika:

Blir nog inget mer dramatiskt än att kameran ramlar som tur är!

Ulla sa...

Denna underbara 6-årsålderstrots, när man vill vara så stor, men samtidigt liten. Jag har ett litet (nåja) monster hemma jag med. Men hon kan också vara en ängel ibland. Linnéa är ju bara för söt på filmen. Stackarn som längtar så efter pappa.