15 mars 2009

PC och Bullen

Mannen har idag satt ihop min gamla PC som är massor av år gammal till tjejerna i deras rum och då en plattskärm till (för det var de inte innan).
Tjejerna som aldrig tidigare har spelat spel på PC blev så glada och Agnes har spelat och Linnéa har suttit bredvid och hejat på.
Men när vi startade upp maskinen så kom det upp ett gammalt kort på mig som skrivbordunderlägg och det kortet måste ju finnas i PC också men jag tog ett foto direkt från skärmen och det är jag från 1997 (vecka 32) när jag hoppar en terräng bana på min underbara älsklings ridskolehäst Bullen.
Det roligaste är att jag hatar att hoppa och terräng är nog det värsta jag vet och jag är så rädd när jag rider runt en sådan bana men med Bullen så vågade jag för han var en pärla denna mulliga och söta häst.

Här kommer skärmbilden (två foton blev det) på mig och Bullen över ett litet falurött terräng hinder, ett foto på tjejerna får ni också kolla på framför sin ”nya” PC.


3 kommentarer:

Ulla sa...

Kul med en dator på rummet som man kan spela på. Det har L också, och hon spelar ibland och surfar på nätet ibland, mest på youtube. Jag har tänk att skaffa en hotmailadress till henne så att hon och jag kan maila och "prata" på msn. Vi får väl se hur det går. Det är bra med datorer och dom lär sig mycket bra saker också faktiskt. Kul med hoppbilden på dig, jag är imponerad.

Lena sa...

Ulla:
Tyvärr är den inte uppkopplad mot nätet ännu men det blir säkert om någon veckan måste dra lite kablar först.
Tyvärr har vi för lätta spel för A just nu men de ska jag snart fixa, L fattade inget klicka och snurrade med musen som en jag vet inte vad men med träning ska det säkert fungera.

Ulla sa...

Jadå, Linnéa kommer att fixa det. L har fått hålla på och hon är riktigt duktig,men så hon en liten tekniker också.