25 september 2008

Tjejerna ca en vecka tillbaka

Lördag och jag har just hoppat av Nalle Puh (en stor häst på 175 cm i mankhöjd) och jag hade sagt till mannen att ta kort på mig när jag red men i fickan i jackan som hänger nere i ridhuset ligger förstås kameran så jag fick försöka ta ett kort på familjen på läktaren med en puttande häst som bara ville ha sockret jag också hade i jackfickan så det blev lite suddigt.
Så här stora har mormors Zimba och Ziri blivit
Och här är tjejerna som ligger på sängen och väntar på att katterna har vilat klart
En sur liten tjej som INTE får stoppa in fötterna i katternas leksak
Men vem lyssnar på mig? Inte Linnéa i alla fall.
Så var det tårtkalas och varför vi är hos mormor det är för att vår gammelmoster fyller 75 år denna lördag.
Onsdag och tjejerna gör lite hängövningar på väg hem från dagis
Torsdag och det är sporttorsdag för tjejerna och vi börjar den på McDonald’s
Agnes
Agnes igen som dricker mjölk och ler
Linnéa tittar på sin leksak
Så var tjejerna på sin sport och denna gång var det handboll på programmet men först uppvärmning. Här överdelen på Linnéa och nederdel på Agnes.
En liggande Linnéa
En rumpåkande Agnes
Ja var gör Linnéa?
Samling
Nu var det handboll och det kom en tjej från Stockholms polisen för att lära alla barnen lite om handboll
Här skulle barnen stoppa bollen med rumpan men Linnéa hon stoppade bollen genom att ta bollen med händerna och så satte hon sig på den.
Handboll tyckte Linnéa var roligt


Här en liten film på tjejerna som leker med sina nya McDonald’s leksaker

2 kommentarer:

Ulla sa...

Vad katterna har blivit stora. Kul med tjejernas sportaktivitet.

Nikki sa...

Det är så kul att titta in här, speciellt när det är en massa fina bilder! Ser ut som en kul fritidsaktivitet! Tjejerna ser ut att ha samma kläder som Emma. Linnéa har samma färg på toppen men Emma har de svarta byxorna till. Intressant va? HA! HA!