28 september 2008

Inga foton tagna så jag får försöka skriva något i stället

I lördags så var det stallet och denna gång åkte jag kommunalt dit och det var så härligt med en bra bok att lyssna på hela vägen, startade hemifrån 08:30 och kom till stallet ca 1 timme och 10 minuter senare.
Red en häst som heter Stella och när mannen och tjejerna kom för att hämtade mig så fick tjejerna klappa Stella inne i boxen och tjejerna blev så glada.
Efter det gick vi och fika och tjejerna fick var sin klubba.

Idag har jag också varit i stallet men då inte ridit utan varit tidtagare på en fälttävlan i stallet.

I morgon ska jag och Linnéa till HAB för Linnéa ska klockan 11 göra sin första utvecklingtest och nästa gång är på torsdag.
Ska bli spännande och intressant vad som händer och hur Linnéa uppför sig.
Hon är otroligt trotsig just nu och gör helst allt på sitt eget vis och det är nu ganska svårt att övertala henne (eller är det att lura?) att göra sakerna på ett mer lättare sätt.

Jo glömde nästan att när mannen och tjejerna hade hämtat mig i stallet så gick vi direkt till lekparken och där var en före detta dagiskompis Simon (sluttade på dagiset i somras) och båda tjejerna blev så glada.
Det är så härligt att se hur mycket de tycker om sina dagiskompisar, de har känt varandra sedan de var två år och varit tillsammans alla vardagar mellan ca 08:00 till 15:00 varje dag.
Agnes pratade om Simon hela kvällen så man förstår att hon tycker det är lite konstigt att han inte går på dagiset längre.

Och till något sorligt också.
En stallkompis man och svärfar gick hastigt bort i slutet på veckan i en båtolycka.
Så otroligt sorgligt och jag tänker så mycket på henne och hennes två barn.
Tänk vad livet är skört och vad fort allt kan förändras.

1 kommentar:

Ulla sa...

Vad roligt att du har din ridning. Kul för tjejerna att träffa sin gamla dagiskompis också. Vilken tragedi att förlora både sin man och svärfar, livet kan verkligen förändras snabbt.