23 september 2008

Igår

Igår när jag hämtade tjejerna så såg jag lappen som jag fasat över alla de år tjejerna har varit dagis ungar.
Vi har LÖSS i huset stod det på den rosa lappen men svart text.
Jag svimmade (nästan alltså) och slängde båda tjejerna i Linnéas vagn och sprang till apoteket och inhandlade allt som man kan tänka sig behöva om dessa saker skulle hoppa på mina tjejer. Sedan satt jag och kliade mig i huvudet under hela tjejernas dans.
Tjejerna blev ordentligt genomkollade i huvudena och de blev också riktigt sura på mig och Linnéa tog mina händer och skrek NEJJJJJJ.

2 kommentarer:

Nikki sa...

HA! HA! Lugna ner dig nu! Visst är det äckligt men får dem det så får dem det! Lätt för mig att säga för mina barn har aldrig fått det! *peppar, peppar* Men det har väl inte dina heller? Och skulle de få det så beror det i alla fall inte på bristande hygien för de trivs visst extra bra i nytvättat hår så du får sluta tvätta håret på dem *S*

Ulla sa...

Vad lustigt, fast egentligen inte, men jag sa till J igår att tänk när Vendela börjar på dagis och det blir förkylningar, magsjuka och löss. Och så börjar man om med förkylning igen osv. Får hon löss får du ta hand om henne fick jag till svar. Det börjar nästan klia i mitt huvud nu när jag läser om att ni har det på dagis. När J var liten så fick jag se hur hon kliade sig i huvudet när hon sov, det var alltså 12 på natten och hon låg i min säng. Tog en lampa och kollade och får se att det rör sig i hårbotten. Ville knappt lägga mig bredvid henne. Och sen det vidriga med att tvätta och kamma med luskam i långt och tjockt hår. Ingen höjdare. Hoppas ni klarar er ifrån det.