18 september 2008

Skor och Sweden Sport Academy

Igår fick Linnéa nya skor till hennes och Agnes start på Sweden Sport Academy som vi har varit på idag.
Tjejerna tyckte det var super roligt och sprang och lekta som bara den.
Ledarna är personer som utbildar sig till idrottslärare eller andra saker inom idrott.
Det som gjorde mig mycket trygg var när en av ledarna kom fram till mig och frågade om Linnéa fick göra kullebyttor för halskotornas skull, alltså han viste saker om personer med DS.
Sedan efter det var slut så meddelande han mig att de skulle anpassa träningen så att Linnéa hängde med mera plus att det var så roligt att Linnéa var med.
Här kommer terminens sportprogram för tjejerna:
v.38 -lekar, lära känna varandrav.
39 och v.40 handboll
41 och v.42 orientering
43 golfv (44 höstlov) v.45 golf
46 och v.47 fotboll
48 och v.49 dans
50 -avslutning- lekar
Här kommer en bild från igår med en mycket lycklig men sovande Linnéa med sina NYA skor i varsin hand.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Vilka bra och roliga saker dom kommer att få göra. Vilka bra ledare som tänker på att anpassa till Linnéa så att hon kan hänga med. Vad gulligt att hon sover med nya skorna.

Grodansmamma sa...

Åhh vad kul det låter. Det har sina fördelar att bo i storstan. Kram

Anonym sa...

Hej!

Jag hittade er blogg på Internet av en tillfällighet.

Jag blir nästan tårögd när jag ser bilden på Linnéa och läser att hon tryckte det var kul!

Lycka till med aktiviterna i Sweden Sport Academys regi!

/Gustav Einarsson
Grundare, Sweden Sport Academy