29 september 2008

Måndag

Idag var det Linnéas första dag för sitt utvecklingsprov/test eller vad det nu kan heta.

Det startade med att Linnéa och jag gick in i ett rum med en stor spegel på ena väggen och Linnéa började leka med lite leksaker som fanns där inne.

Sedan satte hon sig snällt framför psykologen och så startade allt och jag satt tyst bredvid.
Det var att lägga ringar i rätt ordning på en pinne som hon fixade, sedan var det pengar i olika färger som skulle läggas i likafärgade koppar som hon också fixade, sedan var det klossar som hon inte fixade hon gjorde allt upp och ner så klossarna ramlade, sen var det dra en tråd genom klossar som hon halvt fixade (hon fick i tråden men fixade inte att dra i tampen när den kom ut på andra sidan), sedan var det att se lika saker på en bild och hon fixade de mesta men hon viste inte vad uggla var tillexempel för henne var det en fågel och räv var för henne en hund men det förstod psykologen, sen var det pussel som hon klarade 2 och fyr bitars men inte tre bitars, räkna fixar hon inte heller men hon var så duktig meddelade psykologen.
Linnéa jobbade på i hela 40 minuter utan problem.

Logopeden satt bakom spegeln och kom in när det var slut och Linnéa blev så glad när hon kom in.
Logoped meddelade att vi nu ska träna mycket tal på Linnéa för hon är så duktig på att härma vad man säger och hon säger också 4-5 ordsmeningar när hon härmar så det är nu dags för lite svårare talövningar.

Efter detta gick Linnéa och jag och köpte fikabröd och så åkte vi till mitt jobb och fikade.

Sedan gick Linnéa och jag och hämtade Agnes på dagis för att gå till måndags dansen.

På hemvägen från dansen var vi i djuraffären och köpte presenter till mormors katter.

1 kommentar:

Ulla sa...

Vad duktig Linnéa var på testet. Och att kunna jobba på i 40 min är ju jättebra. Du ska se att talet tar ännu mer fart nu. Hon är ju jättebra på att härma.