29 augusti 2008

Vicepresidentkandidat i USA

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/telegram/artikel.aspx?ArticleId=3937600
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article3209856.ab

Jag är väldigt dålig på politik.
Jag är ännu mer dålig på Amerikansk politik där det enligt mig bara är rika som blir höjdare och för det mesta är dessa höjdare väldigt underliga också.

Jag är heller ingen abortmotståndare.

En av kandidaterna till president posten har tagit en kvinna vid namn Sarah Palin till vicepresidentkandidat och denna kvinna har fem barn och den yngsta som är fyra månader har Downs syndrom.

Tyvärr är kvinnan abortmotståndare och det tycker jag inte om.
Hur ska man nu ta ställning till detta?

Det är i alla fall en väldig tur att man inte bor i USA.

3 kommentarer:

Nikki sa...

Jag vet inte längre vad jag tycker i abortfrågan! Svårt det där! En abort innebär alltid samma konsekvenser för fostret. Men nej jag är inte heller emot abort, inte helt i alla fall!

Ulla sa...

Jag är också dålig på politik. Men den första tanken som slår mig när jag läser om den här kvinnan är. Hur orkar hon? Fast det klart, hon har väl tillgång till barnflickor osv för att kunna ge allt i politiken. Jag är inte abortmotståndare och uppskattar att kvinnor i sverige får avgöra själva vad de vill göra med en graviditet. Jag är glad åt att jag bor i sverige och inte USA.

Lena sa...

Ulla:
Detta med hur orkar hon var det första jag tänkte också men sedan kom jag på för att bli vicepresidentkandidat måste man vara rik och då behöver man inte ta hand om sina barn själv utan har hjälp med barnen.