20 augusti 2008

Linnéa är sjuk

Igår ringde dagis och meddelade att Linnéa var snorig och hade inte velat följa med till lekparken och fick stanna kvar på dagis när övriga i gruppen gick till parken.
Linnéa hade heller inte lekt på gården och ville sova så det var bara för mig att packa ihop på jobbet och hämta båda tjejerna.
Så himla sjuk är hon inte tycker jag men snoret rinner hela tiden i och för sig.
Idag vaknade jag av att Linnéa satt i hallen framför spegeln och sjöng sjörövarefabbe Agnes hon sov snällt bredvid mig.
Mannen har ju rest bort en vecka så båda tjejerna har fått sova hos mig i natt.

På med kläderna på tjejerna och iväg till dagis med Agnes.

Agnes skulle cykla sa hon så fram med cykel och hjälm och efter ca 50 meter hade hon ramlat två gånger och ville inte cykla längre så det var bara att få ett lätt nervsammanbrott som gjorde att Agnes blev hysterisk och grät hejdlöst och jag fick dåligt samvete och skrek lite extra högt på henne och kände mig super dum när en tjej med snett leende gick för bi så det var bara att ta cykeln i ena handen, dra Linnéa i vagnen med den andra och säga till Agnes att hon skulle sluta gråta och gå hem med cykeln och sen ta bussen till dagis.

Väl framme på dagis blev Linnéa super lessen att hon inte fick vara på dagis, sedan gick vi till affären för att köpa lite mat och där grät hon sig igenom hela affären och ropade PAPPA, PAPPA.
Men när jag betalat fick hon ett äpple och då blev hon glad igen och pekade upp mot himlen och ropade PAPPA och yga (flyga).

Nu är det rostat bröd, mjölk och Bolibompa för Linnéa.
Jag ska nog fylla diskmaskinen och vika barnens kläder.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Så typiskt att hon blivit sjuk när mannen är bortrest. Blir svettig när jag läser om färden till dagis. Kan gott förstå att du fick ett nervsammanbrott. Hoppas att det inte blir så farligt med förkylningen.

Nikki sa...

Låter som du har samma kaos som mig på morgonen! Hoppas L kryar på sig!