21 juli 2008

Två lösa tänder

När jag idag borstade Linnéas tänder så märkte jag något bakom framtänderna i nederkäken och efter en ordentlig titt så var det en ny tand som hade kommit upp en bit.
Som den hysteriska mamma som jag är ringde jag tandis och hörde om det var ok att det kom en tand nu fast hon bara är 5 år.
De tyckte jag skulle komma dit för en kontroll och fick tid idag.
Väl där så blev Linnéa super glad att åter igen få sitta tandläkarstolen och hon gapade så snällt och det visades att två framtänder var lösa och den nya tanden en bra bit på väg upp, men allt såg bra ut så det är bara att vänta på att mjölkisarna ska ramla ut.
Kan lova att jag kände mig lite dum, men tandläkaren tyckte det var ok att jag hade kommit och hon sa också att det var lite tidigt.

Ni kan bara tänka er hur avundsjuk Agnes är just nu…….

Har försökt förklara för Linnéa att hon ska få en nu tand men tyvärr så förstår hon inte den stora händelsen alls men vi ska fortsätta att förklara så kanske det klarna för Linnéa till slut.

1 kommentar:

Ulla sa...

Oj, ja det var tidigt och ja, jag kan tänka mig att Agnes är väldigt avundsjuk. Det är ju en STOR händelse att tappa sina tänder. L har just nu en hörntand som kommer ovanpå en mjölktand. Men hennes tänder är väldigt mycket huller om buller. A fick en en tand mellan sina framtänder i 4-årsåldern. Då kan vi snacka hysterisk mamma. Den tog dom iaf bort för den skulle inte alls vara där.