7 juli 2008

Måndag morgon

Agnes kom vid 5 och pussade mig och ville nog att jag skulle gå upp och åka med henne och två tjejkompisar till Grönan.
Men det var allt att bädda ner henne igen för att sova lite till och de gjorde hon och sover fortfarande.

06:15 gick jag upp och väckte Linnéa som skulle åka med mannen och lämnas av hos mormor.
Linnéa grät lite när jag väckte henne.
Helt plötsligt i gråten kom hon på: JAG SKA TILL MORMOR så hon satte sig upp log och tog av sig kläderna och sa MOMO.
Så nu är hon hos mormor, mannen på jobbet och jag med en latte framför min PC och väntar på att Agnes ska vakna.

Tyvärr regnar det denna stora dag som Agnes har längtat efter sedan i april då vi bestämde detta Grönalundbesök, troligen så bryr sig inte Agnes om lite regn de får jag stå för.

Varför får inte Linnéa följa med? Jo detta har helt med mig att göra.
Två envisa tjejer med en JAG orkas inte riktigt med.
Det får bli ett besök till på Grönan där pappan är med också så vi kan ta ett barn var.
Sedan ÄLSKAR Linnéa mormor så hon har det toppen just nu hos mormor.

2 kommentarer:

Nikki sa...

Ïbland är det viktigt att få göra saker med bara ett av barnen. Mysigt för både barnet och en själv! Hoppas ni får en trevlig dag på Gröna Lund! Eller var ni u skulle *S* Har jag redan lyckats glömma!!!!! Och Linnéa blir säkert bortskämd hos mormor!

Lena sa...

Hej Nikki:
Det blev inget Gröna Lund utan Andys som är ett lekhus i stället.
Man kan säga att himlen hade öppnat sig över Stockholm idag.
Men i morgon gör vi ett nytt försök med Grönan och Linnéa får återigen åka till mormor.