10 juli 2008

Torsdag

Idag blev det en slappardag efter tre intensiva dagar.
Agnes sov länge men Linnéa hade bestämt sig att 7 var en bra tid att gå upp på så hon fick se Komigång med teckensång del 2 så jag kunde vila bredvid en sovande Agnes en stund.

Sen så gjordes lite småsaker här hemma och runt tre tiden gick tjejerna och jag ut.
Vi lekte lite i lekparken gick sedan till ICA och hämtade ett Ellos paket med Agnes vinteroverall och nya regnkläder till tjejerna.
För många månader sedan hade jag lovat Agnes att vi skulle äta på Årstas Grekiska restaurang och det blev det idag.
Mannen spelar kvällsgolf idag så det var alltså bara tjejerna och jag.
Tjejerna fick fläskfiléspett med pommes och jag tog oxfiléspett med klyftpotatis.
När vi var klara sa jag åt Agnes att gå in och säga till servitören och vi ville betala.
Agnes blev super glad och sprang in och ut kommer hon ropande ”mamma vi behöver inte betala vi fick en bok i stället och jag fick klubbor till Linnéa och mig”.
Alla runt oss började skratta när hon kom med notan i en svart liten skinnmapp.

Agnes hugger in på en pommes.

Linnéa åt pommes också
Klubbor åt tjejerna
Sen gick tjejerna hand i hand hem.
Linnéa tyckte sina regnkläder var så fina så hon satt med dom inne i en hel timme tills jag fick slita av henne regnkläderna.

1 kommentar:

Ulla sa...

Åh nu blev jag hungrig när jag ser bilderna på maten. Vilken rolig kommentar av Agnes, kan tänka mig att folk skrattade. Får man så fina kläder så är det väl klart att de ska användas, även om det inte brukar regna inomhus.