7 april 2009

Kräksjuka

Så var det dags för den obligatoriska årliga dagiskräksjukan som jag faktiskt trodde vi hade hoppade över detta år.
Allt var bra ända till ca 18:30 idag.
I och för sig så meddelades det på dagis att Linnéa hade varit låg idag men när vi gick hem var hon pigg som bara den och ville till ekpajeken (lekparken) väl där så fick tjejerna kanelsnäckor och där kom faktiskt första varningen men det fattade jag inte då och det var att Linnéa sa nej till bullen.
Efter en stund gick vi hem för att tvätta oss lite och sedan kom mannen och vi åkte till IKEA för att handla en byrå till tjejernas rum, dynor till utemöblerna på landet, träramar och sugrör och här kom varningstecknet nr 2 och där blev jag rädd för då började Linnéa hosta och hulka och Linnéa satt i en av IKEAS barnvagnar där man sitter ganska högt och där detta hände fans en papperskort på väggen så där över spottade då Linnéa i denna papperskorg och mannen sprang och hämtade en gul IKEA påse som Linnéa sedan hängde över resten av IKEA vistelsen.
Men inget mer hände och jag trodde då att det var nog bara något som hon satt i halsen.
På väg hem stannade vi på Mac Donalds och när Ulf beställde genom bil fönstret så kom kräket i min hand, över min arm, över Linnéa och sedan i en plastpåse.
Väl hemma med happy meal och en illaluktande Linnéa och jag så var Linnéa ganska pigg och hungrig så hon fick äta lite på sin hamburgare och dricka Coca Cola och då kom nästa kräkning men han komma i en bunke.
Nu sitter tjejerna i var sin cacco säck och ser på TV och mannen monterar ihop byrån och alldeles nyss kom kräkning nummer 3 men i mellan kräkningarna är Linnéa pigg och ser på Kalle.

Så det blir nog en påskhelg med kräksjuka.

4 kommentarer:

Skolgatan sa...

Blä,stackare! Här har vi ju oxå haft det i 2 omgångar,inte kul. Hoppas ni andra klarar er.

Kram

Teija sa...

Hoppas att Linnéa snart kryar på sig och att ni andra klarar er!

Stor styrkekram till er, hoppas att vi snart ses - det känns som det var längesedan nu!!

Ulla sa...

Åh fy sjutton. Hoppas verkligen att ni andra klarar er.

stina sa...

Urk inte skoj med kräksjukan,hoppas den går över fort och att ni andra klarar er.Glad påsk på er alla