27 april 2009

Skola eller dagis?

Det blev ett år till på dagis och idag blev det klart.
Varför?
Linnéa behöver mogna lite till och det tog ett tag för mig och mannen att inse detta.
Man tycker ju själv att Linnéa är jätte duktig men hon är långt, långt efter sina jämnåriga, självklart är hon super duktig men inte skolmogen tyvärr.
Nu hoppas jag och mannen att vi har gjort det rätta för Linnéa.
Agnes blev inte lessen och tyckte det var så bra och att hon fick komma till dagis och hämta Linnéa och när hon går i trean kan hon hämta Linnéa själv på dagis.
Lite sur blev Agnes när jag förklarade att när hon går i trean så går nog Linnéa i skolan.

5 kommentarer:

Ulla sa...

Måste vara skönt att ha tagit ett beslut. Om man gör rätt det vet man inte, men man kan allltid hoppas, så kände jag. Vad bra att Agnes såg det som något positivt och roligt att kunna hämta Linnéa på dagis.

Carola sa...

Hej på er!
Vi valde att låta Kim gå kvar ett år på dagis. Det var ett kanonbeslut som passade både henne och oss. Nu är hon mer motiverad för skolstart.
Mvh Carola, Andreas och Kim
Ps. Kim fyller 7 år idag.

Lena sa...

Hej Carola

Vad roligt att jag får höra om fler som tagit samma beslut.
En fråga:
Fick Kim börja i förskoleklass sedan eller blev det årskurs 1 på en gång?

Lena sa...

Ulla:
Ja det är jätte skönt och jag blev idag ännu lugnare när det blev klart att vi utan strul kan flytta Agnes till den andra skolan i Årsta.

Linda sa...

Man kan liksom komma lite till ro när man väl tagit ett beslut. Jag känner igen det så väl.
Hoppas nu att ni kan få göra ett eget val av skola efter dagis så att det inte blir lagligt för kommuner att tvångsinskriva våra barn där de behagar.