7 december 2008

NATT

Natten till idag var ingen höjdare.
För barnen var de säker ok men inte för mig.
Barnen fick sova i mannen och min säng för i tjejernas rum på landet var det för kalt tyckte vi så mannen sov i Linnéas säng och jag sov då med tjejerna.
Men vad dessa två tjejer rörde på sig, de var överallt i sängen Linnéa till och med klättrade över Agnes en gång.
De låg bredvid varandra, de låg långt ifrån varandra och de sparkade varandra och så var också jag där och fick slag, skrik och Linnés tandgnisslingar att känna och lyssna på.
När jag väl somnade någon gång så vaknade man av en spark eller så vaknade jag av att det helt plötsligt var kanon varmt i rummet så jag fick gå upp och sänka värmen eller så kom Linnéa (då klättrande över Agnes) för att krama mig för hon var ”ädd mamma ädd”.
05:30 försvann Agnes till mannen och Linnéa la sig när mig och då somnade vi och sov utan att vakna till 08:00.

Så här såg tjejerna ut när jag skulle lägga mig.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Oj vilken stökig natt.

Anonym sa...

Vilken tur att vi bara har ett barn i sängen. När Sara sover i sängen brukar jag likna det med att: Det är som om man sova i en hängmatta, och någon slänger i en jordfräs på fullvarv.Har nog sovit 45-50 minuter i natt, så det blir en rolig dag på jobbet.

Lena sa...

Saraspappa:
Ha,ha!

Hejsan föresten, roligt att du tittar in och skriver lite här.
Hoppas allt är bra med dig och den övriga familjen också förstås.

/Lena