19 december 2008

Agnes sjuk Linnéa pigg

Så var det Agnes tur att bli sjuk, inatt hämtade mannen henne efter att hon ropat och gråtit och så lade hon sig klistrad bredvid mig, gnällande och med många sparka.
Konstigt nog efter en timme så somnade jag och då förflyttade sig hon till mannen och där började febern komma så mannen fick ge henne medicin.
Nu är hon piggare men varm och en macka har hon fått ner.
Linnéa hon är pigg men snorig och hostig.
Det konstiga när tjejerna är sjuka så är båda tjejerna uppe klockan 06:00 och Linnéa har sjungit, sett på julkalendern, lekt med sin PC (som just nu endast pratar danska), lyssnat på musik, ätit frukost, sjungit lite igen och nu ser hon på TV.

Här är Linnéa när hon skriver i sin PC:

5 kommentarer:

Ulla sa...

Nää, nu får det väl ändå räcka med sjukdomar hos er. Linneá ser väldigt koncentrerad ut vid datorn. Hoppas att båda tjejerna blir friska fort nu.

Anonym sa...

Hej!
Har precis börjat kolla din blogg, du skrev att den fanns i Yahoo-gruppen Multiples-DS, välkommen dit!
Hursom - den där datorn, vad är det? Jag letar efter nåt bra liknande till vår Mattis.
God jul!
/Anna (mamma till Mattis(DS) och Love, snart 3 år)

Lena sa...

Anna:
Hej och välkommen hit.
Roligt med en tvillingmamma med DS barn har hittat hit.
Denna PC köptes på BR-leksaker för ca 3 år sedan, Linnéa älskar den verkligen och nu har jag fått den att prata Svenska också igen.

/Lena

mamma sandra sa...

Hej!

Va roligt att du hittat till min sida och blogg!=)
Jag har läst om er förut, tycker det är jätte kul att höra och pratat med andra föräldrar som har barn med ds!

Ja hon är riktigt duktigt..

Tråkigt att ni är sjuka, hoppas ni blir friska till jul!

Nu ska jag lägga till din blogg i min sen fara och köpa de sista julklapparna!

Ha de bra!
Kram sandra

Anonym sa...

Vilken fingersättning! Lärt sig av bloggmamma månne?