27 maj 2008

Tillbakablick ca 5 år

Tittade på kort från tjejernas första tid och hittade foton som är tagna med polaroidkamera av personalen på NEO och också på BIVA.

Pappa har Agnes och jag har Linnéa uppe för första gången och tjejerna är ca 15 timmar gamla och A väger 1295 gram och L 1040 gram
(18/3-03):


Linnéa är väldigt sjuk och ligger på BIVA på Astrid Lindgrens barnsjukhus och enligt läkarna har hon liten chans att överleva, tuben i näsan går till en orcilator (eller hur det nu stavas)
(15/4-03).
Agnes hon ligger på NEO på Sachsska och har också varit lite kraslig och jag hade köpt den minsta nappen jag hittade för nyfödda bebisar, men när man ännu inte väger 2 kg så ser det mesta stort ut (23/4-03).
Linnéa har kryat på sig och alla läkare på BIVA är förvånade och glada och Linnéa har nu fått bytt till respirator och jag får hålla i henne.
Det var jätte härligt men samtidigt super läskigt för att två och en halv vecka innan när jag sista gången höll henne så dog hon nästan i min famn (hon blev då alldeles slapp och grå och fick ventileras och skakas igång) så jag var nu väldigt rädd samtidigt som jag var så lycklig
(24/4-03).
Tuben är äntligen borta och Linnéa behöver bara CPAP (29/4-03).
Två dagar efter detta kort fick Linnéa åka tillbaka till NEO på Sachsska och lägga sig bredvid Agnes.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Vilka små töser. Viken tuff start i livet för er och tjejerna.

Masarinmamman sa...

Helt otroligt vad ni var med om när tjejerna föddes. Man inser hur skört livet är och vilken fantastisk kämpe lilla Linnéa var. Du har två otroligt fina flickor!

Kram Masarinmamman