28 maj 2008

Onsdag

Idag är Linnéa och jag hemma.
Linnéa är inte så sjuk måste jag säga men på dagis igår hade hon varit väldigt trött och inte velat göra något och hon hade också suttit och gråtit efter mig men också sagt:
Ja ill åka momo.
Mormor är bra tycker Linnéa och när tjejerna är sjuka så får de åka och bli bortskämda hemma hos mormor.
När jag ibland blir riktigt arg på Linnéa och säger åt henne på skarpen här hemma så brukar Linnéa gå till ytterdörren och öppna brevlådan och ropa:
Momo kom, momo kom.
Så idag får Linnéa en vilodag hemma med mig.
Men vid 3 tiden ska vi gå till Årstafältet för dagisgruppen ska ha drakfest och Ulf ska köpa en drake idag och så blir det fika.
Hoppas bara min huvudvärk som har gjort så jag varit vaken nästan hela natten då har gett med sig.

Här ett foto på Linnéa nu på morgonen framför Emil filmen
(och hon får så klart inte sitta på rumsbordet):

2 kommentarer:

VARDAGSPUSSEL sa...

mormor måste vara stolt som en tupp! :) :) :)

Ulla sa...

Måste vara toppen att tjejerna kan vara hos mormor och bli bortskämda ibland. Vad roligt det lät att Linnea går och ropar efter mormor genom brevlådan, ha ha.