19 maj 2008

När börjar kill och tjej baciller?

I söndags var tjejerna på 5 års kalas hos A på dagis.
I lördags hade jag frågat Agnes om hon fortfarande ska gifta sig med M på dagis och då berättar hon att hon och M har pussats.
Jaha säger jag och pappa säger så klart att det är ju bara han hon får pussa och Agnes fnittrar och blir röd i ansiktet.
När alla 8 barn på kalaset hade satt sig för att äta varmkorv så hänger sig Agnes över bordet och ropar på sin ”pojkvän” M och säger till honom:
Vet du M jag har berättat för mamma och pappa att vi har pussats.
Stackars M tittar på mig och fnittrar och blir röd i ansiktet.
Alltså 5 år och redan ihop och pussas!
När börjar barn nu för tiden med kill och tjej baciller?

1 kommentar:

Ulla sa...

Vad gulligt, men stackars M. Tror att tjejerna ligger lite före killarna och är betydligt mer öppnare med sin "relation". Agnes hade ju uppenbarligen inga problem med att berätta helt öppet att hon talat om för er att dom pussats. L är inne i en riktig puss och kärleks period. A tiger som muren om någon ev förälselse. Hmm undrar om hon ens kommer att berätta något den dag hon blir sambo. Jag tror att tjej och killbacillerna börjar tidigt, betydligt tidigare än de gjorde på vår tid, ha ha.