1 september 2011

Snart en vecka på jobb och skola

Snart har jag jobbat en vecka efter semester och sjukdomar och tänka att det är 1 september redan.

Det var inte länge sedan som jag räknade dagarna till semestern och vår Mallis resa och nu har hela semestern varit och mitt otroligt roliga ridläger som verklige var super.

Sedan kom tyvärr de två sjuka veckorna för Linnéa och Agnes och de var inte vad jag hade räknat med men som tur är så är mina tjejer väldigt lite sjuka och de har lätta sjukdomar också om man jämför med hur andra har det så jag är glad.

Linnéa är nu fullt frisk och igår var sista dagen för hennes penicillin också så nu får vi hålla tummarna att hon håller sig frisk. Agnes är fortfarande väldigt hostig men går i skolan och är pigg i skolan men när hon kommer hem vill hon mest ligga i soffan och vila men hon hostade nog mindre idag tyckte jag allt.

Jag har denna vecka ridit både måndag (specialdressyren) och min vanliga torsdags grupp och det går just nu så bra att rida och det är så otroligt roligt.

Jag känner verkligen att lägerveckan gjorde att jag fick tillbaka massor av ridning och känsla för ridning igen efter massor av år med "fegridning", nu verkligen rider jag hästarna och det är så roligt.

Just nu skulle jag vilja rida en gång till i veckan och kunna ha kvar denna känsla för ridningen.

Inga kommentarer: