26 september 2011

Palma de Mallorca

Palma de Mallorca fick besök av mig från den 22 till den 25 september och med mig hade jag Nonne.
Vi bodde en liten bit från kärnan av Palma (ca 10 minuter med lokalbuss) och hotellet vi bodde på låg högt upp och de gjorde att vi hade denna utsikt på Palmas stora hamn.

Till gatan nedanför hotellet tog man en hisslift som tyvärr gick sönder då och då så två nätter fick vi "klättra" upp för backarna för att komma åter till hotellet men de var i och för sig ok för vi åt ganska mycket. 

De finaste Palma har är den stora och väldigt imponerande katedralen
Inne i katedralen

Tapas första dagen

Efter maten så ramlade vi på folkdansare från Mallorca

Nu blev det tapas lunch 

Abaco var väldigt, väldigt fint och en annorlunda bar som var otroligt roligt att varit på och det var dyrt men vi fick i oss var sina San Francisco för 160 kr styck. Här kan man läsa om detta rolig ställe: http://www.bar-abaco.com/
Här Nonne i paradvåningen en trappa upp 
Ett foto uppe från balkongen ner på drinkdrickande gäster 

Så blev det dags för turistbuss 

En stor miss var denna Cavadrink som smakade URK

Backen upp till hotellet syns inte men hotellet är där uppe med skylten 

Sista middagen blev Paella 

Ett foto från "vår" åka hem busshållplats 

På hemvägen åkte vi över vårt hus och när jag förstorade bilden så kunde jag till och med peka ut vårt hus. Den lilla vita pricken är då globen. 

2 kommentarer:

Nikki sa...

Såg hur härligt ut som helst!

Ulla sa...

Vad mysigt att åka iväg på en semestertripp med en kompis.