28 september 2011

Nackspärr och förkylning

Igår blev Linnea och jag förkylda och jag måste få säga att jag är värst förkyld av oss två.
På morgonen så var det att avboka  taxi och sjukanmäla Linnea.
Agnes skulle till skolan och började helt plötsligt gråta och klaga över att hon hade ont i nacken och jag sa att det var nog inget farligt och hon var jätte ledsen och sur och gick med mannen till skolan och mannen åkte sedan på kurs som han ska vara på tills fredag.
Linnea och jag gick på eftermiddagen och hämta Agnes som kom springande mot mig och var alldeles sned i nacken och hon meddelade att hon varit hos skolsystern och hon hade sagt att hon nog hade nackspärr.
Så det var bara att gå upp till skolsystern med Agnes för hon ville träffa henne igen för att höra hur hon mådde nu och jag stod där och skämdes för jag hade kört iväg Agnes till skolan med ond nacke.
I morgon får Agnes vara hemma hon också i familjens egna lilla sjukstuga.

1 kommentar:

Ulla sa...

Krya på er alla tre. Och tänk så typiskt att mannen är borta ända tills på fredag.