9 oktober 2011

Vad har hänt?

Länge sedan jag skrev men här kommer lite filmer och foton

Agnes fick en ny pyjamas som jag köpt i Palma med nattögonbindel och Linnéa som fick massor av andra saker blev så klart super avis på dessa men mannen hittade ett par från hans flygresor så då var allt åter igen frid och fröjd

Här en liten lossas sov film då med nattögonbindel på, så klart

Så här sover Linnéa på tvären 

Askungen talbok är Linnéas favo

Agnes med peruk och paraply 

Linnéa i jobbartagen 

Linnéa har packat och tagit solhatten på och ska till "Majis" (Mallis) 

En rolig lekpark vid Liljeholmskajen är vi nu på och Linnéa pekar mot rutschbanorna 

Så här glad blir Linnéa när hon klättrat upp för den branta backen (Tarzan tjejen)

Uppe på vikingaskeppet fanns en gunga

En söt hund fanns det också

Så här sur o ledsen blir Linnéa när jag har sagt åt henne att man inte får äta ägget med händerna 

Barnarbete en fredags förmiddag och det värsta är att Agnes är hemma och är förkyld också.... Fy vilken elak mamma hon har (fast hon ville göra de själv faktiskt)

Vår fina nya spis har kommit och här med sin allra första potatisgratäng 

Agnes tycker det är kul att måla sig och allt ska vara svart, svart och mer svart 

På väg till landet och Linnéa leker lite rollspel 

Linnéa kollar TV med giraffsimring och en armsimpuff 

Frukost 

Linnéa har fått en super fin Babblar tröja som kom på posten ända från Skåne och hon blev så glad

3 kommentarer:

Helen sa...

Härligt att hon blev så glad för tröjan.
Det lever vi länge på här nere.

Ulla sa...

Många härliga bilder och filmer. Jag blev imponerad över att hon vågade klättra uppför den branta "backen".

Lena sa...

Ulla: Detta var andra klättringen hon gjorde, den första stod jag bara och ropade "försiktigt Linnéa håll i dig Linnéa (vad hon nu skulle hålla i sig i)" och jag var livrädd att hon skulle räta på ryggen och ramla bakåt men hon fixa det och klättrade upp denna väg flera gånger.