15 oktober 2009

Torsdag

Idag har jag varit hemma med tjejerna, det är denna gång Agnes som har en otrolig hosta men ingen feber och hon är pigg som bara den så i morgon får hon gå till skolan igen, Linnéa är också pigg och bara lite snorig så hon får gå till dagis i morgon och jag får då gå till jobbet och vila upp mig efter två dagar hemma.

Vi har idag varit på vårdcentralen och vaccinerat Linnéa för nya influensan och jag försökte också få Agnes vaccinerad men se de gick inte utan hon får bli vaccinerad vecka 45.
Men Linnéa var så duktig och jag behövde bara hålla hennes arm stilla och Agnes höll henne i andra handen så tjejerna blev sedan belönade med medalj och bamsemärke.
När vi gick hem blev det lite godis också.

Här lite bilder på hemvägen från vårdcentralen.




2 kommentarer:

Ulla sa...

Hoppas att tjejerna är lika pigga imorgon också då, så att du får en "vilodag" på jobbet innan det är helg igen. Fick du kallelse för Linneás vaccination? Här har vi inte hört något än, men vaccinet kom först igår och sjukvårdspersonalen ska ha först.

Lena sa...

Inte ett ord så jag ringde vår vårdcentral för jag hade läst att vuxna i riskgrupperna skulle vaccineras där och där var det bara att komma må till to mellan 11-19 och fredagar vår det ett kortare pass så jag gick dit. Linnéa var det första barnet som hade vaccinerat sig hos dem plus att de nästan inte hade några som kom och vaccinerade sig. I Liljeholmen kommer de från och med i morgon vaccinera övriga grupper också för där hade inte kommit någon hörde jag på ABC.