29 oktober 2009

Halloween

Halloween firande var det idag på Agnes skola.
Igår hade jag packat ner hennes prinsessklänning i ryggan för den skulle hon ha och så skulle hon bli målad till en skräckprinsessa.
Allt var frid och fröjd och Agnes gick med sin ryggsäck till skolan.
Lite över klockan 9 när jag satt på ett telefonmöte så ringer det i min mobil och jag svarar och det är ett barn i andra ändan och efter en liten stund förstår jag att det är min lilla Agnes som ringer och undrar var hennes prinsessklänning är.
Jag ringer mannen och frågar om den har hamnat i bilen på väg till skolan men då meddelar mannen att när han lade ner Agnes frukt och morgonmacka hade han tagit ut klänning för han hade inte en aaaaaaaaaaaaaning om att Agnes skulle ha den med sig till skolan, fast vi hade pratat om de kvällen innan.
Som tur är löste sig allt för Agnes otroliga snälla fröken som bor i närheten av skolan gick hem och hämtade en prinsessklänning till Agnes.
Så när vi gick hem idag så handlade vi en blomma som Agnes ska lämna till fröken i morgon.

Men så här skulle Agnes ha sett ut idag på skolan men det blev då i stället en rosa prinsessklänning.


Linnéa blev lite avis så Agnes målade henne när vi kom hem och det blev enligt Agnes och Linnéa en Hulk, en kamouflerad sådan.

1 kommentar:

Ulla sa...

Jag undrar om män har en särskild "har inte en aaaaning-gen". Det är likadant här nämligen, trots att det sitter lappar på kylskåpet om vad som ska hända osv. Men ändå har han inte en aaaning om nåt. Vilken tur att det ordnade sig, och nog är fröken värd en blomma. Hon räddade ju Agnes dag.