8 oktober 2009

Disco / Dropp-in-fika

I morgon ska Agnes gå på disco som någon/några klasser i högstadiet ordnar.
Agnes är eld och lågor och på discot kommer det att säljas läsk, korv o godis och Agnes ska få ha med sig en egen plånbok så hon kan handla lite själv.
Nu ska jag bara komma ihåg att ta med kameran till Agnes första skoldisco.

Idag var det dropp-in-fika på Agnes skola och Linnéa var med.
Linnéa hittade en spegel och något som hon tyckte var en mikrofon och sen satt hon gång att sjunga och fick då flera barn att tappa hakan och som också skrattade åt Linnéa.
Linnéa märkte inget och sjöng på och jag hade ingen ork denna dag att förklara för de andra barnen om Linnéa.
Skulle de undra och berättar om Linnéa för sina föräldrar så hoppas jag att dessa föräldrar har något bra att säga dem.
Fast man blir i alla fall glad när Linnéa springer in i klassrummet och en gamla dagiskompis ropar "HEJ LINNÉA JAG HAR SAKNAT DIG".

2 kommentarer:

Ulla sa...

Vad spännande med första skoldiscot. Som jag skrev på FB också, ibland orkar man inte förklara. Och ledsen blir man också!

Anonym sa...

Hej linnea o sgnes
Vilka härliga tjejer i är
Hälsa familjen
Elsy o Olle