13 september 2009

Söndag och trött på gipset

Inatt drömde jag att jag tog av mig gipset och hade värdens problem att få på det igen.
Jag är ordentligt trött på detta gips nu som gör att jag får ont i ryggen, kan inte ha de kläder jag vill (ingen lät match att få på tights och sedan få av dem utan att de blir maskor och de är ju inte så billiga så jag vill göra av med en per dag).
Samtidigt som jag är trött på gipset så får jag dåligt samvete att jag gnäller när jag faktiskt bara har brutit benet.
Men nästa måndag så får jag ta bort de så det är ju inte så lång tid kvar som tur är.
Idag har det inte hänt något speciellt här hemma, Agnes har på förmiddagen lekt med sin kompis E och Linnéa har lekt inne, på eftermiddagen har vi gjort tvålar som blev röda med rosendoft.
I morgon efter jobb, skola och dagis så börjar tjejernas dans och denna termin ska tjejerna inte gå i samma grupp utan Agnes börjar i gruppen för 6 åringar och uppåt och Linnéa går kvar i gruppen 4-6 år.
Får se hur de går, som tur är finns det fik så det blir under ”väntningen” för tjejerna pannkakor med sylt och vispgrädde och så kan man gå in i biblioteket också och läsa böcker eller bara gå ut på Årsta torg och låta A eller L springa av sig om det behövs.
Jag kommer att sitta där i 2 timmar så det blir nog flera kaffe latte och säkert någon sallad också men i morgon kommer mormor med så då får man lite sällskap.
På onsdag ska Agnes ta med en klasskompis hem så då ska mormor hämta Linnéa på dagis och på torsdag är det föräldramöte så då kommer också mormor och passar tjejerna så mannen och jag kan gå dit tillsammans.

Linnéa vägrar frukost (den tredje frukosten vi bjöd henne på denna morgon och hon ratade alla)


Agnes ville att jag skulle ta kort med mobilen och ramar så det blev en rymdtjej


en ängel


en teatertjej


Här är tvålarna

3 kommentarer:

Annie sa...

Vilka supersöta bilder du har här då (:
sv: Vad roligt att du hittade till min blogg... Jo, kan tänka mig att det är kul att bli lite uppdaterad när man lämnat Skrefsta... :D Vad roligt! Har säkert sett dig, roligt om du kommer och hälsar på :)
Tack så jättemycket, det blir rätt så mycket häst här, dock, hihi (;

Kramar //Annie

Ulla sa...

Men det är ju inte så bara att bryta ett ben inte, så det klart att du måste få gnälla över att du är trött på gipset. Det skulle garanterat jag och ha gjort.

Teija sa...

Inte konstigt att du är trött på gipset, speciellt så här på slutet. E hade ju sitt bara i tre veckor och hon tyckte det var botten. Du har ju ditt längre än så. Men vad skönt att det snart skall av!
Det ser fint ut, dit ni skall nästa sommar. Något att se fram emot:D
Fina bilder här som vanligt, kram