17 september 2009

Skolrådstjej

Agnes och en skolkamrat har blivit med i skolrådet och i morgon ska det med en av deras fröknar och andra skolrådsbarn träffas.
Agnes meddelade detta på vägen hem och jag förstod inte riktigt då vad det var hon berättade för skolråd var inte de ord hon använde.
Men idag var det föräldramöte som tur är så jag fick reda på vad det var.
Men i kväll när tjejerna skulle sova så säger Agnes till mig att hon på detta möte ska säga till att hon vill att skolan ska ta emot alla barn och ge dem resurser för då kan Linnéa få gå med henne i skolan.
Vi har inte pratat med Agnes om detta men självklart har hon varit med när vi har pratat med andra om detta och nu har hon kommit på en lösning.
Nu tror jag inte hon vågar säga detta i morgon med tanken är god och man blir ju så rörd också.

3 kommentarer:

Helen sa...

Åh Gulle-Agnes! Det vågar hon säkert och vilken tankfull tjej hon är.

Anna sa...

Det är sånt där jag hoppas på när mina twins blir större. Det börjar lite smått redan :)

Anonym sa...

Ja herregud. Från barn får man sannerligen höra sanningen. Just så enkelt är det ju.
/Malin